دسته
نظر سنجی
لینکدونی
شرایط لینک
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 165342
تعداد نوشته ها : 177
تعداد نظرات : 81
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
اطلاعیه نیروی انتظامی درباره برخورد با اوباش و بد پوشش ها

 

 

نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای ضمن توضیح پیرامون طرح های امنیت اجتماعی، مصداق های برخورد با اوباش و بدپوشش ها را نیز اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه نیروی انتظامی آمده است: در پاسخ به مطالبات و نیازهای اجتماعی مبنی بر افزایش ضریب امنیتی و احساس امنیت در جامعه ، نیروی انتظامی در ابتدای سال جاری اقدام های خود را در قالب طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی آغاز کرده که بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، خوشبختانه اجرای این طرح ها با واکنش مثبت مردم در جهت ارتقاء و بهبود قابل توجه شاخص های امنیتی و افزایش احساس امنیت در جامعه روبه رو شده است.

در ادامه اطلاعیه ناجا آمده است: از یک سو با مطالبات انباشته اجتماعی مبنی بر استمرار این طرح ها و از سوی دیگر احساس بعضی از هنجارشکنان مبنی بر موقتی بودن طرح ها و اقدام ها مواجه هستیم و این افراد با تست کردن واکنش پلیس ، با اشکال و رفتارهای ناهنجار در معابر عمومی ظاهر شده و موجب مزاحمت اجتماعی را بار دیگر فراهم کرده اند.

در این اطلاعیه تاکید شده است ، بنا داریم با تشدید اقدام های پلیس در زمینه امنیت اجتماعی، اخلاقی ، توسعه انضباط اجتماعی، رعایت قانون و هنجارها و رفتارهای متناسب با شئونات ملی، اجتماعی و دینی را نهادینه کنیم؛ لذا بدین منظور به اطلاع عموم شهروندان می رساند نیروی انتظامی با جدیت و قاطعیت با موارد زیر برخورد و اقدام قانونی خواهد کرد:

 

1- هرگونه اوباشگری ، مزاحمت ، اقدام های ایذایی، و تجاوز به حقوق اجتماعی و فردی

 

2- هرگونه بدپوششی مانند استفاده از مانتوهای کوتاه، چسبان و بدن نما، شلوارهای کوتاه و ساق نما، عدم پوشش مناسب موی سر و آرایش ها و پوشش های غیر متعارف و مانکنی برای خانم ها و خدمات دهندگان و عرضه کنندگان.

 

3- استفاده کنندگان از البسه، آرایش ها، علائم و نمادهای گروههای انحرافی و مدل های فشن (تیفوسی ، رپ ، شلوغ) و خدمات دهندگان به آنها.

 

4- وارد کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فیلم ها و تصاویر غیر مجاز و همچنین سوءاستفاده کنندگان از فیلم و عکس خصوصی افراد.

 

5 کسانی که در پارک ها و مکان های تفریحی به هر نحو موجبات مزاحمت و ناامنی را برای مردم فراهم کنند.

 

6- افرادی که با استفاده از وسائل نقلیه موجبات مزاحمت و سلب آسایش عمومی و ایجاد آلودگی صوتی را بوجود آورند با هماهنگی قضایی و اختیارات قانونی وسائط نقلیه آنها توقیف خواهد شد.

 

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه اقدام های فرهنگی ، اقنایی و توجیهی در جلوگیری از ناهنجاری ها و بی نظمی ها دارای تاثیرهای عمیق، پایدار و فراگیر در اولویت قرار دارند، در این راستا نیروی انتظامی در حد توان و مقدورات خود در این جهت تلاش کرده است و امیدواریم با مشارکت و همکاری عملی آحاد مردم و اقشار جامعه به ویژه نخبگان و سازمان های مسئول ، باکمترین ضرورت اقدام های انتظامی و قضایی، زمینه هرگونه ناهنجاری ها و بی نظمی در جامعه زدوده شود و موجبات رضایت همگان فراهم شود.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: از مردم انتظار داریم تا همچون گذشته همکاری عملی خود را با پلیس استمرار داده و هرگونه اطلاعات خود را در رابطه با قانون شکنان ، به مراکز 110 نیروی انتظامی اطلاع دهند.



دسته ها :
جمعه پنجم 7 1387
X